Svenska
Gamereactor
nyheter
Assassin's Creed IV: Black Flag

Så begränsas ett spels story av teknik

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Man kan absolut hävda att spel har en lång väg kvar när det gäller att komma närmare kvaliteterna i (bra) filmers berättande. Tekniska begränsningar står fortfarande i vägen för relativt enkla uppgifter, något som manusförfattaren Darby McDevitt, som jobbat med Assassin's Creed IV: Black Flag, berättat.

"What's easy in cinema is sometimes the complete opposite of what's easy in a video game," berättar McDevitt för Gamespot.

"So, for instance, if I said I wanted a shot of 15 people sitting around being drunk, that seems so easy to shoot in the cinema: you just get 15 guys; they all act drunk; done. In a video game, if all those were unique characters, it would be impossible because you'd run out of memory. You couldn't display 15 unique characters all on the screen at once."

Till synes enkla sekvenser, som att få en tår att rulla nedför en kind, är betydligt svårare än man tror, berättar McDevitt:

"I'm always bewildered when I'm writing a script and I show it to the cinematics team and I go, 'It's just a guy. He starts crying, and a single tear rolls down his cheek.' And they're like, 'Darby, that's gonna take eight weeks to make! We can't make single tears!' You always have to be careful what you ask for."

En rätt intressant inblick i hur det är att göra spel, eller vad säger ni?

Assassin's Creed IV: Black Flag

Relaterade texter

Assassin's Creed IV: Black FlagScore

Assassin's Creed IV: Black Flag

RECENSION. Skrivet av Tobias Garsten

Ett av höstens största spelsläpp är en välbehövd men något schizofren nystart för Assassin's Creed-serien. Tobias är något kluven, men ändå rejält imponerad...



Loading next content