Det var många som reagerade negativt på att Hideki Kamiya, regissör för The Wonderful 101, twittrade att hans spel mer handlar om att vara roliga än att de ska vara långa. Man tog det som ett tecken på att The Wonderful 101 skulle bli en kort upplevelse.
Nu har Atsushi Inaba, producent på Platinum Games, uttalat sig om saken via en lång rad av tweets. Han menar att Kamiya pratade om hans personliga sätt att utveckla actionspel. Inaba säger också att han, under den långa tid han arbetat med Kamiya, aldrig någonsin bekymrat sig över spellängd.
"The idea is rooted in that you shouldn't pad your game with content users won't enjoy in order to control play time to the end of the game. It isn't something he wants to do, or thinks you should do. Kamiya is the kind of game director who will pack as much content into the game as he can until he is satisfied.
Inaba tillägger att hans jobb ibland innefattar att gå in och be teamet att klippa delar av spelen de utvecklar för att de inte ska bli för långa.
Han avslutar: "The Wonderful 101 will be so much fun you are going to wear out your Wii U GamePad. You will have plenty of fun playing it for the first time, and just as much fun playing it over and over again."