343 Industries har gått ut med innehållet i dagens patch till Halo 4, där det vankas vapenbalans. Här nedan följer en fullständig lista över alla ändringar:
Battle Rifle
Högre skada som nu dödar med fyra bursts
Två bursts och en närstridattack är nu dödligt
Rate of rife har ökat
Auto-aim-avståndet har minskat
Carbine
Högre skada som nu dödar med sju skott
Träffsäkerheten har ökat genom att skottspridningen minskats
Auto-aim-avståndet har minskat
Light Rifle
Rate of fire i zoomat läge har ökat
Rate of fire i ozoomat läge har minskat
Auto-aim-avståndet har ökat för att matcha DMR
DMR
Auto-aim-avståndet har minskat
Assault Rifle
Högre skada
Auto-aim-vinkeln har minskat
Skottspridningen har minskat
Storm Rifle
Högre skada
Auto-aim-vinkeln har minskat
Skottspridningen har minskat
Suppressor
Högre skada
Auto-aim-vinkeln har minskat
Skottspridningen har minskat
SAW
Högre skada för att fortsätta vara dubbelt så stark som Assault Rifle
Magnum
Högre skada, men fortfarande dödlig med sex skott
Fordon
Högre skada med turrets på både Mantis och Warthog
Det känns helt klart som att Halo 4 precis blivit lite mer dödligt. Vad har ni som fortfarande springer runt och slaktar spartaner att säga om det?