Svenska
Gamereactor
nyheter
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

Super Mario 3D Land inspirerade nya 3DS-Zelda

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Zelda-producenten Eiji Aonuma har snackat med Wired om hur bandesignen i Super Mario 3D Land fått honom inse att han varit på rätt spår med kommande 3DS-spelet The Legend of Zelda: A Link Between Worlds.

3D-top down-perspektivet i Super Mario 3D Land var Shigeru Miyamotos idé, och han gav Aonuma ett uppdrag:

"To work on a 3D Link to the Past."

Aonuma var dock osäker på hur han skulle lösa denna uppgift, men top down-perspektivet var nyckeln. Därefter utvecklades koncept som att Link kan gå in i väggar och nå främmande platser, och allt klickade.

"If you think about this idea of top down, walking around on the ground and all of a sudden merging with the wall and then the camera angle kind of shifts into this 3D perspective... but the 3D representation really matches when you think about shifting between those two perspectives," berättar Aonuma.

A Link Between Worlds ska släppas till 3DS i november, då får vi reda på om dessa perspektivskiften fungerar så bra som Nintendo lovar.

The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

Relaterade texter

3
Spana in denna välgjorda Link-figur

Spana in denna välgjorda Link-figur

NYHET. Skrivet av Joakim Sjögren

Fick du förra året åter bara Action Man-figurer i julklapp? Köpte dina föräldrar kanske rent utav Barbies Malibu Beach House-set till dig med försvarstalet "du säger ju...

Gamereactors julkalender - lucka 1

Gamereactors julkalender - lucka 1

NYHET. Skrivet av Redaktionen

På med tomteluvorna och damma av glöggen! Nu är det jul igen och Gamereactor dundrar därmed ut årets julkalender. Varje dag fram till julafton öppnas en ny lucka fylld...



Loading next content