Svenska
Gamereactor
nyheter
Dark Souls II

Dark Souls II kommer att bli ännu mer öppet

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Dark Souls II-mannen Yui Tanimura har snackat med Digital Spy om det kommande actionrollspelets upplägg. Det verkar som att vi kan vänta oss en ännu mer öppen värld än den i ettan, där vi kan ge oss på områden i vilken ordning vi vill.

"Freedom of exploration is something we want to prioritise for Dark Souls 2, even more so than Dark Souls 1. In Dark Souls 1, you were able to travel to several areas, but hopefully for Dark Souls 2, there you have more freedom to explore throughout the game," berättar Tanimura.

Den som vill ge sig på (ännu) svårare platser och dö ännu oftare, ska alltså kunna göra detta:

"We realise in Dark Souls 1 there were some certain orders, like ringing the bells or going to Anor Londo, which is not necessarily a bad thing. In Dark Souls 2, we're hoping we can provide more freedom so things don't have to necessarily be done in a certain order. We're hoping that if the player tries hard enough, or are willing enough, they could even start halfway through the game, depending on how willing or how brave they are."

Dark Souls II

Relaterade texter

Dark Souls IIScore

Dark Souls II

RECENSION. Skrivet av Johannes Leander

De senaste två veckorna har varit en mardröm för Johannes. Han har dött, gråtit och återuppstått ett otal gånger under From Softwares regi, utan att för den delen någonsin tröttna...

4
Kolla in dessa Dark Souls-ringar

Kolla in dessa Dark Souls-ringar

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Om du är ett fan av Dark Souls, är du såklart välbekant med föremålen du hittar i äventyren (eftersom de är en nödvändighet för att slippa dö så ofta). Inom kort kommer...

5
Efterlängtad patch till Dark Souls II: Scholar of the First Sin

Efterlängtad patch till Dark Souls II: Scholar of the First Sin

NYHET. Skrivet av Carl Brännström

Dark Souls II har sedan PC-releasen förra året dragits med en störande bugg som gör att vapnen i spelet slits snabbare än vad som är avsett. Anledningen: Slitaget är kopplat till bilduppdateringen. Till Playstation 3 och Xbox 360 fungerade det, men i och med den högre bilduppdateringen i PC-versionen slets vapnen dubbelt så snabbt. Samma bugg är kvar i Dark Souls II: Scholar of the First Sin till...



Loading next content