Producenten Jade Raymond, känd för Assassin's Creed och Splinter Cell: Blacklist, tror att vi kommer få se många multiplayerfokuserade spel i framtiden och är intresserad av hur man gör den typen av spel mer lättillgänglig. Detta berättar hon i en intervju med Digital Spy.
"The bottom line is, no matter how good your AI is, I think playing with your buddy is more fun."
"I think the key is how do we make those games appeal to a broader audience. I think a lot of them are intimidating to people, unless you're an amazing first-person shooter player, you probably don't want to go online for most of those games and even try them."
"Maybe that's not something that a lot of people are thinking about, but to me, if all these games are online now by default or that's the primary mode, then how do we make sure they're still enjoyable for different people?"
Med spel som Titanfall, The Division och Destiny, som ju allihop är tungt fokuserade på multiplayer, är det inte svårt att se att hon har en poäng.
Vad tror ni själva om det här? Är den här typen av spel något ni gärna vill se mer av? Om inte, varför då och vad tror ni behöver göras för att ni ska bli intresserade?