Svenska
Gamereactor
nyheter
Splinter Cell: Blacklist

Jade Raymond tror på fler spel med multiplayerfokus

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Producenten Jade Raymond, känd för Assassin's Creed och Splinter Cell: Blacklist, tror att vi kommer få se många multiplayerfokuserade spel i framtiden och är intresserad av hur man gör den typen av spel mer lättillgänglig. Detta berättar hon i en intervju med Digital Spy.

"The bottom line is, no matter how good your AI is, I think playing with your buddy is more fun."

"I think the key is how do we make those games appeal to a broader audience. I think a lot of them are intimidating to people, unless you're an amazing first-person shooter player, you probably don't want to go online for most of those games and even try them."

"Maybe that's not something that a lot of people are thinking about, but to me, if all these games are online now by default or that's the primary mode, then how do we make sure they're still enjoyable for different people?"

Med spel som Titanfall, The Division och Destiny, som ju allihop är tungt fokuserade på multiplayer, är det inte svårt att se att hon har en poäng.

Vad tror ni själva om det här? Är den här typen av spel något ni gärna vill se mer av? Om inte, varför då och vad tror ni behöver göras för att ni ska bli intresserade?

Splinter Cell: Blacklist

Relaterade texter

Splinter Cell: BlacklistScore

Splinter Cell: Blacklist

RECENSION. Skrivet av Petter Hegevall

Ubisoft Toronto tar i från tårna och backar delar av Splinter Cell-bandet medan de samtidigt sneglar på Modern Warfare och andra actiongiganter. Resultatet är ett bombastiskt, omfattande actionäventyr som tenderar att tråka ut i singleplayer men briljerar i co-op och i multiplayer



Loading next content