Activision håller just nu på att visa upp multiplayer-läget i Call of Duty: Ghosts för första gången i Los Angeles. En av de mest uppmärksammade nyheterna är att man den här gången kommer kunna spela som kvinnlig soldat.
Mindre förändringar till själva gameplayet har gjorts så som att knivattacker kommer med mer realistiska animationer, du kommer kunna löpa över hinder utan att behöva sluta skjuta och du kommer kunna luta dig ut från skydd för att se runt hörn.
Mer arbete har lagts i ljudarbetet. Vapen ska till exempel låta olika beroende på om du skjuter i ett öppet utomhusområde eller i en tom lagerlokal.
Man har lagt till 20 nya killstreaks och förändrat ett par av de gamla. UAV är exempelvis numera en markbaserad pryl som kallas Satcom. Du kommer alltså inte behöva ha målsökande raketer för att få ner motståndarlagets radar. Ett exempel på en av de nya är att du kan kalla in hunden Riley som hjälper dig att döda fiender och morrar när någon är i närheten.
Sett till vapen har man lagt till 30 stycken nya och en ny vapenklass som kallas "marksman rifles" vilket är en sorts hybrid mellan snipers och assault rifles (tänk semiautomatiska FAL). Nu kan du också välja i vilken ordning du låser upp vapnen då de inte är numrerade efter level längre.
Ett exempel på en av de nya spellägena som debuterar i Call of Duty: Ghosts är Cranked. Det är en variant på team deathmatch med en twist. Om du inte lyckas få en ny kill inom en viss tidsgräns efter att ha fått den första kommer du explodera. I detta läge rör man sig väldigt snabbt, så räkna med hela galna matcher här.
Det kommer finnas mer förstörbara miljöer i Call of Duty: Ghosts än tidigare och banorna kommer att vara dynamiska i sitt landskap.
Activision har också bekräftat att dina stats kommer föras över från denna generation till nästa om du skulle vilja spela Call of Duty: Ghosts på båda.
Vår egen skribent Fredrik Åslund är i Los Angeles och kollar på spelet i mer detalj så räkna med mycket mer information om Call of Duty: Ghosts när hans förhandstitt kommer.