Allt har inte vart guld och gröna skogar för Activisions premiär av Call of Duty: Ghosts till Playstation 4. Tidigt rapporterades det hur denna version tummat på en av seriens oöverträffande följsamhet, då man uppmärksammat sackande bilduppdatering som förmodad efterföljd av de saftiga 1080p man pressat ur spelets multiplayerläge.
En hastig överblick kan ge intrycket av att de bilduppdateringsproblem som påvisats beror på just en uppdateringsfrekvens som ibland understiger 60 bilder/sekund, vilket , enligt en artikel från Eurogamer, inte är fallet.
Problemen ska tydligen ligga i att uppdateringsfrekvensen ibland överstiger skärmens motsvarande och därmed gör att spelets och skärmens bilduppdatering hamnar i osynk, vilket i sin tur gör att spelet ser ut att hacka under kortare perioder.
Den patch som släpptes under premiärdagen ska ha löst de allra värsta problemen, men hack i bilden ska tydligen fortfarande finnas. I samma patch fick Singleplayer sig även en omgång 1080p gentemot tidigare avtäckta 720p.
Xbox One ska fortfarande tugga på i 720p med stadig bilduppdatering - precis som utlovat.