Få spel har kantats av problem och buggar i så stor utsträckning som Battlefield 4, och det blir förstås extra påtagligt när det som döljer sig bakom all frustration är ett genuint mäktigt och storskaligt multiplayer-epos. Vi skrev en artikel om saken, men EA:s chief financial officer Blake Jorgensen tror inte att varumärket har påverkats negativt av problemen.
På en presskonferens i San Francisco förklarade Jorgensen att problemen beror på spelets komplexitet, rapporterar Gamespot.
"We haven't seen any damage [to the brand from these issues]. Clearly we're very focused on protecting that brand."
"We've also tried to provide extra content to the consumers to make sure they keep coming back and playing the game and we're finding that it's working very well. I don't see that there's a damage issue. I think for us it's making sure that we're providing great gameplay for the consumer and we'll continue to do that."
Vi vågar gissa att Jorgensen kommer möta visst motstånd från spelare som hävdar att man inte alls litar på EA och Battlefield-serien i samma utsträckning som förut, men det återstår att se.