På fredag blir det massavrättning i spelens ljuva tecken, då vi europeér får ta del av Dark Souls II i sin helhet. Recensionen är redan publicerad, och den hintar om att du faktiskt bör överväga att infinna dig vid denna händelse. Något som recensenter däremot inte fått prova särskilt djupgående är däremot online-delen, som innefattar invaderande motspelare, små spelarskrivna meddelanden och i framtiden kanske även evenemang - åtminstonne om man ska tro Tak Miyazoe.
Enligt Shack ska Miyazoe i en intervju ha sagt att spelets upggraderade servrar i teorin ska kunna stödja någon form av online-evenemang. Några sådana är däremot i dagsläget inte planerade.
"One of the main reasons why we wanted to re-visit the game server system was for that added level of role-playing in the online world, itself. The Covenants have been improved. The new game servers, based on the beta we had last year, we noticed that there's a lot of online activity, a lot of players leaving blood messages, a lot of ghosts being seen. It obviously adds a new level to the online system itself."
Han passade även på att berätta hur man lagt mer krut på PC-versionen denna gång jämfört med i Dark Souls och att spelet utvecklats med PC främst i åtanke, vilket är anledningen till förseningen.
"We apologize for the delay, but we did spend time working on the PC version, making sure that we do attend to higher resolutions, higher framerates, and also keyboard mapping most controls"