2K Marin har avslöjat att PC-versionen av Bioshock 2 inte kommer att stödja dedikerade servrar. Anledningen är tidsbrist och att Bioshock 2 inte i första hand designats som ett multiplayer-spel, enligt 2K Marin som uttalar sig på utvecklarens Cult of Rapture-sajt:
"There is always a finite amount of time for the development of a game. Bringing multiplayer to BioShock was a daunting task between the tech (there was no multiplayer support in the codebase from the first game) and the expectations of the community.
Either you try to do everything and so nothing feels finished or you focus your efforts to do a smaller number of things really well like an accessible online experience. We chose to spend the time we had creating a solid game foundation and unfortunately that did not include LAN play or dedicated servers."
Vad gäller Bioshock 2:s onlineläge i övrigt kommer man inte att skilja på rankade och orankade onlinematcher. Det kommer inte heller att finnas någon kick-funktion för att kasta ut otrevliga spelare.
Den 9 februrari får vi ta itu med Bioshock 2:s multiplayer och, kanske framförallt, enspelarläget.