Svenska
Gamereactor
nyheter
Grand Theft Auto V

Ja, Rockstar har försämrat Xbox One-versionen av GTA V

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det uppdagades förra veckan att den nya 1.09-patchen till Playstation 4- och Xbox One-versionen av Grand Theft Auto V gjorde spelet en gnutta fulare. Fansen rasade. Varför i hela friden släpper man en patch som försämrar grafiken? Nu har det framkommit att Rockstar patchat bort "parallax occlusion mapping" vilket möjliggör strukturella skillnader i spelets texturer utan att ändra modelleringen. En hårdvarukrävande effekt som används i samtliga av dagens toppmoderna spelmotorer och som gör att pannkaksplatta texturer kan se otroligt mycket mer realistiska ut.

Rockstars programmerare plockade bort detta från Playstation 4- och Xbox One-versionerna för att förbättra skärmuppdateringshastigheten vilken förbättrade Playstation 4-spelet. GTA V flyter bättre, jämnare. Skärmuppdateringen i Xbox One-versionen har dock inte förbättrats av detta. Detta innebär såklart att Rockstar plockat bort en hårdvarukrävande grafikeffekt och gjort spelet fulare utan egentlig anledning. Rockstar undersöker just nu vad som har hänt, och förhoppningsvis kommer det åtgärdas inom kort.

Grand Theft Auto V

Relaterade texter

Grand Theft Auto VScore

Grand Theft Auto V

RECENSION. Skrivet av Petter Hegevall

Efter fem års väntan har vi äntligen fått tillbringat ordentligt med tid tillsammans med Rockstars hysteriskt hett efterlängtade femma



Loading next content