Svenska
Gamereactor
nyheter
Halo: Reach

Microsoft vill ha Kinect-kvalitet

Inga slöa portningar med viftpålägg

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Kvalitet framför kvantitet. Inga spel med slött påklistrad rörelsekänslighet. Och inget Halo med vift. Det är vad Microsoft lovar inför releasen av Kinect, den rörelsekänsliga kameran till Xbox 360.

"We don't want shovelware, we don't want ports, we don't want stuff with motion controls tacked onto it. We wanted original games that were really taking advantage of what our technology does," berättar Microsofts Albert Penello för Gamasutra.

Penello nämner också spel som Call of Duty och Halo och berättar hur han själv föredrar att spela spelen:

"When people say, 'Why don't you have Halo?' - well, I don't want Halo on Kinect. I want Halo on a controller".

Halo: Reach

Relaterade texter

Halo: Reach RemasteredScore

Halo: Reach Remastered

RECENSION. Skrivet av Petter Hegevall

343 har putsat upp Bungies nio år gamla actiondänga och släppt det till PC. Chefredaktör Hegevall har delat ut betyg efter en helg på Reach...

Halo: ReachScore

Halo: Reach

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Så var det äntligen dags, Bungie tar farväl av Halo-serien med det största och mäktigaste spelet hittills. Gamereactor har hårdtestat och är redo att berätta om de avslutar serien med flaggan i topp...

0
GRTV spelar Halo: Reach Remastered till PC

GRTV spelar Halo: Reach Remastered till PC

NYHET. Skrivet av Petter Hegevall

I den nya nyversionen av Bungies mörkaste Halo-äventyr har allt blivit bättre, förutom ljudet då som både hostar och hackar och inte alls låter lika mörkt och mustigt som...



Loading next content