Svenska
Gamereactor
nyheter
Halo: Reach

Svindyr Halo: Reach-reklam

Microsofts största kampanj någonsin

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Även om Microsoft själva inte vill avslöja några siffror, har Advertising Age räknat ut att Halo: Reach-marknadsföringen kommer bli den dyraste någonsin i Xbox-sammanhang för Microsoft och överträffa de $6,5 miljoner (50 miljoner kronor) man spenderade på Halo 3. Som jämförelse lade man ned totalt $12 miljoner under hela fjolåret på Xbox-relaterad reklam.

För de pengarna har man bland annat teamat ihop sig med UFC och Pepsi samt spelat in reklam med live-action och riktiga skådespelare, snarare än klipp från själva spelet.

Sedan det första Halo: Combat Evolved släpptes har över 34 miljoner Halo sålts, och dragit in över $2 miljarder (15 miljarder kronor) inklusive kringprodukter. Siffror som förväntas byggas på rejält när Halo: Reach släpps om drygt tre veckor.

Halo: Reach

Relaterade texter

Halo: Reach RemasteredScore

Halo: Reach Remastered

RECENSION. Skrivet av Petter Hegevall

343 har putsat upp Bungies nio år gamla actiondänga och släppt det till PC. Chefredaktör Hegevall har delat ut betyg efter en helg på Reach...

Halo: ReachScore

Halo: Reach

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Så var det äntligen dags, Bungie tar farväl av Halo-serien med det största och mäktigaste spelet hittills. Gamereactor har hårdtestat och är redo att berätta om de avslutar serien med flaggan i topp...

0
GRTV spelar Halo: Reach Remastered till PC

GRTV spelar Halo: Reach Remastered till PC

NYHET. Skrivet av Petter Hegevall

I den nya nyversionen av Bungies mörkaste Halo-äventyr har allt blivit bättre, förutom ljudet då som både hostar och hackar och inte alls låter lika mörkt och mustigt som...



Loading next content