Svenska
Gamereactor
nyheter
Killzone 3

Guerrilla: Mer variation i Killzone 3

Förbättrar även spelkontroll och story

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Under en utvecklarfrågestund i slutet av förra veckan sade Guerrilla att det i huvudsak fanns tre klagomål på Killzone 2, rapporterar VG247. Det ena var variationen, det andra spelkontrollen och till sist storyn. Och alla dessa saker avser man att förbättra lagom till Killzone 3.

Tack vare att Guerrilla kan se folks troféer samt även får annan data från de som spelar online, kan de se att många aldrig klarade Killzone 2. Genom att lyssna till de synpunkter som finns, ska man försöka förbättra variationen så fler ska vilja spela igenom äventyret.

Angående spelkontrollen säger Guerrilla att den var ett misstag. Studion vande sig vid hur det kändes och fick inte nog med objektiva synpunkter för att förändra den. När man trycker på en knapp ska det omedelbart hända på skärmen i del tre, lovar de.

Och genom att berätta mer om helghast och deras bakgrund hoppas Guerrilla på att få fler att uppskatta storyn. Vi kommer få se mellansekvenser även från fienden, vilket man hoppas ska bidra till en mer spännande helhet, och i slutändan ett ännu bättre Killzone 3.

Killzone 3

Relaterade texter

Killzone 3Score

Killzone 3

RECENSION. Skrivet av Petter Hegevall

Gamereactors actiontorsk till chefredaktör har laddat puffrorna för att ännu en gång ta sig an spelvärldens coolaste fiendestyrka...



Loading next content