Som vi berättat tidigare så har det ryktats om att Killzone 3 kommer ha co-op över delad skärm. Nu är ryktet äntligen bekräftat av Herman Hulst från utvecklarna Guerrilla Games.
På frågan var all kapacitet kommer från, då man ser att spelet kör i 30 bildrutor per sekund, med eller utan 3D, svarar han att de upptäckt en hel del kapacitet efter de att Killzone 2 avslutats, vilket man kommer se med den delade skärmen i co-op. För att illustrera förklarar han att de tog en bana från Killzone 2 och körde det i Killzone 3, på enbart 50% av prestandan.
"We had to do the double rendering anyway. I don't think there's that much that's suboptimal. Of course, there's some trickery you have to do." berättar han för 1UP.
Han säger att det viktigaste av alltihopa är den tid och omsorg som man lägger ned på saker som HUD, sådana saker som blir väldigt uppenbara om de skulle vara fel och som därmed försämrar spelupplevelsen. Frågan kring upplösning och ramhastighet tror han inte kommer att vara ett problem för dem.