Vi har berättat tidigare om att kommande The Elder Scrolls V: Skyrim kommer att ha en ny grafikmotor. Nu har Bethesda berättat för Gameinformer mer i detalj om hur man ska göra sitt rollspel snyggare än föregångaren.
Motorn kallas "Creation Engine and Kit" och är byggd för att kunna hantera det öppna upplägget Elder Scrolls-spelen har. Ljus och skuggor har vässats till för att göra ritavståndet bättre, och grafikmotorn ska också kunna göra snygga lövverk och snö som gradvis lägger sig på marken.
Karaktärsanimationerna ska bli mer realistiska och såväl stadsvakter som djur du hittar i skogen ska röra sig mer trovärdigt. Här använder man Havoks Behavior-teknologi. Vi ska också kunna tala med datorstyrda figurer samtidigt som vi promenerar, och alltså inte bara stirra dem rakt i ansiktet under dialoger.
När vi stöter på folk i byar kommer de att göra mer än att bara stå still, så vid till exempel en brädgård kommer vi verkligen få se karaktärerna utföra sysslor.
Det låter lovande. The Elder Scrolls V: Skyrim släpps i november och då får vi se hur finputsningen gått.