LIVE
HQ
logo hd live | Harold Halibut
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      Gamereactor
      nyheter
      The Elder Scrolls V: Skyrim

      Så ska Skyrim bli assnyggt

      Bethesda talar om nya grafikmotorn

      Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

      * Obligatoriskt att fylla i
      HQ

      Vi har berättat tidigare om att kommande The Elder Scrolls V: Skyrim kommer att ha en ny grafikmotor. Nu har Bethesda berättat för Gameinformer mer i detalj om hur man ska göra sitt rollspel snyggare än föregångaren.

      Motorn kallas "Creation Engine and Kit" och är byggd för att kunna hantera det öppna upplägget Elder Scrolls-spelen har. Ljus och skuggor har vässats till för att göra ritavståndet bättre, och grafikmotorn ska också kunna göra snygga lövverk och snö som gradvis lägger sig på marken.

      Karaktärsanimationerna ska bli mer realistiska och såväl stadsvakter som djur du hittar i skogen ska röra sig mer trovärdigt. Här använder man Havoks Behavior-teknologi. Vi ska också kunna tala med datorstyrda figurer samtidigt som vi promenerar, och alltså inte bara stirra dem rakt i ansiktet under dialoger.

      När vi stöter på folk i byar kommer de att göra mer än att bara stå still, så vid till exempel en brädgård kommer vi verkligen få se karaktärerna utföra sysslor.

      Det låter lovande. The Elder Scrolls V: Skyrim släpps i november och då får vi se hur finputsningen gått.

      The Elder Scrolls V: Skyrim

      Relaterade texter

      4
      Skyrim-hästarna kan skvallra på dig

      Skyrim-hästarna kan skvallra på dig

      NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

      När du vandrar runt i Skyrims skogar utan att någon ser vad du håller på med, är det lätt att tro att det inte finns någon som kan se dig begå brott. Vare sig det handlar...



      Loading next content