Svenska
Gamereactor
nyheter
Heavy Rain

72% klarade Heavy Rain

Cage berättar om utvecklingen

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Av alla som spelade Heavy Rain har 72% klarat av spelet, skriver VG247. Orden är producenten David Cages egna, och han passade på att dela med sig av sina tankar kring det suggestiva äventyret i en paneldiskussion på GDC igår kväll.

"We wanted to offer varied interactions for a very simple reason: I don't know how to tell a good story if my hero can only shoot and run", sade Cage.

"We wanted to create a meaningful experience; to go beyond the ‘I'm the good guy, you're the bad guy' and create something that would resonate with the player as a human being. You don't have to create a game for teenagers. You can create a comedy, you can create a tragedy. You can create whatever you want. You can create something for adults. And that's what's really interesting to me.", avslutade han.

Heavy Rain

Relaterade texter

Heavy RainScore

Heavy Rain

RECENSION. Skrivet av Mikael Sundberg

Unikt berättande, ett mordmysterium och en jädra massa nederbörd står på menyn i äventyret Heavy Rain. Mikael Sundberg har lirat och älskar det stämningsfulla upplägget...

Microsoft valde bort Heavy Rain

Microsoft valde bort Heavy Rain

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Quantic Dreams David Cage har avslöjat att Microsoft valde bort möjligheten att få ge ut Heavy Rain. Detta eftersom de oroades över spelets kidnappningstema som innehöll...



Loading next content