Svenska
Gamereactor
nyheter
Bioshock Infinite

Inget Kinect och Move i Bioshock

Men 3D kan det absolut bli tal om

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Rörelsekänsligt spelande i Bioshock är inget som Irration Games har planerat inför. Tvärtom säger producenten Ken Levin i en intervju med Play att det vore att lura spelarna och att det inte alls hör hemma där.

"Do you want to play BioShock and it's like, ‘okay, do you want to harvest or save Little Sister? Waggle left to harvest, waggle right to save!'", säger Levine till tidningen. Han fortsätter: "You can have Move support on your box but people are going to know you're cheating them."

"I'd never want to throw in Move support just because it's going to make some first party happy or because some marketing department wants it on the box because, at the end of the day, gamers know", menar Levine som alltså inte tror man kan lura spelarna.

Däremot är inte Levine lika misstänksam mot 3D: "3D is a little bit different... it's something I'd be more open to. I'm not saying whether we're doing that or not but it's sort of a passive integration. Unlike movies, you don't just shoot it differently. Games are 3D.", avslutar han.

Bioshock Infinite
Nej, något rörelsekänsligt spelande blir det inte tal om i Bioshock Infinite, men däremot möjligen 3D.

Relaterade texter

Bioshock Infinite: Burial at Sea - Episode 2Score

Bioshock Infinite: Burial at Sea - Episode 2

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Utvecklaren Irrational håller som bäst på att lägga ner och den avslutande delen av Burial at Sea blir deras sista bidrag till spelvärlden. Jonas har tagit reda på om de avslutar Bioshock-sagan på ett bra sätt...

Bioshock Infinite: Burial at SeaScore

Bioshock Infinite: Burial at Sea

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Irrational Games tar oss återigen med under ytan, ned till Rapture för kusliga noir-äventyr på havets botten. Jonas Mäki har recenserat Burial at Sea...

Gamereactors tior: Bioshock Infinite

Gamereactors tior: Bioshock Infinite

ARTIKEL. Skrivet av Jonas Mäki

Så har det blivit dags att grotta ner sig i arkiven igen för att kolla in spelen som fått vårt allra högsta betyg. Denna gång Ken Levines mästerverk Bioshock Infinite...



Loading next content