LIVE
HQ
logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      Gamereactor
      nyheter
      Halo: Reach

      Halo-kompositör vill göra film

      Martin O'Donnell längtar efter Hollywood

      Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

      * Obligatoriskt att fylla i
      HQ

      Halo-spelen har alltid fått mycket välförtjänt beröm för sin musik, signerad Martin O'Donnell. Han jobbar dock på Bungie och lär inte vara inblandad i kommande Halo-spel från 343 Industries, men det finns fortfarande chansen att höra ny Halo-musik från honom.

      I en intervju med Industry Gamers säger nämligen O'Donnell att han gärna skulle vilja vara inblandad i den kommande Halo-filmen, och även göra film överhuvudtaget.

      "I would love to score the Halo movie. No doubt about it. I think that would be great.", säger O'Donnell om suget efter att göra filmmusik.

      "I would be surprised, I feel like, knowing Hollywood just a little bit, they would most likely say, 'We have to have a tried and true Hollywood composer' and 'These themes are appropriate for games but not appropriate for movies.' Or something like that. That's sort of what I'm expecting. I have a hard time believing that they wouldn't hint at some theme that I wrote at some point in the movie. But I would certainly answer the phone if somebody called - Spielberg or whoever it might be.", fortsätter han.

      Något som enligt O'Donnell är lite orättvist, då spelmusik enligt honom är svårare att göra än filmmusik: "I came from the linear media and I took some scores out of Chicago and did tons of commercials and had a whole other career. I think artistically and aesthetically scoring for games is harder.", säger han.

      Han fortsätter: "It's technically harder. In my opinion, you have to have all the same chops that you have for linear media and then you have this other added technical and artistic vision to make it adaptive and interactive and all the rest. So I think it's actually harder, more complex, more interesting.

      "I love music for games and I love what people have done with music for games and it just keeps getting better and better all the time.", avslutar han.

      Halo: Reach
      Bild från Gamereactors besök hos Bungie.

      Relaterade texter

      Halo: Reach RemasteredScore

      Halo: Reach Remastered

      RECENSION. Skrivet av Petter Hegevall

      343 har putsat upp Bungies nio år gamla actiondänga och släppt det till PC. Chefredaktör Hegevall har delat ut betyg efter en helg på Reach...

      Halo: ReachScore

      Halo: Reach

      RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

      Så var det äntligen dags, Bungie tar farväl av Halo-serien med det största och mäktigaste spelet hittills. Gamereactor har hårdtestat och är redo att berätta om de avslutar serien med flaggan i topp...

      0
      GRTV spelar Halo: Reach Remastered till PC

      GRTV spelar Halo: Reach Remastered till PC

      NYHET. Skrivet av Petter Hegevall

      I den nya nyversionen av Bungies mörkaste Halo-äventyr har allt blivit bättre, förutom ljudet då som både hostar och hackar och inte alls låter lika mörkt och mustigt som...



      Loading next content