Svenska
Gamereactor
nyheter
Battlefield 3

Battlefield vs Call of Duty dyr fight

Runt 200 miljoner dollar i PR vardera

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

En av de stora spelduellerna vi har att se fram emot är den mellan Battlefield 3 och nästa Call of Duty. Båda spelen ska släppas i höst och utgivarna EA respektive Activision satsar förstås stort på PR för spelen.

Cirka 200 miljoner dollar vardera, om man ska tro EA-chefen John Riccitiello.

"This November we're launching Battlefield 3. It's going up against the next Call of Duty, which is presently the number one game in the industry - a game that last year did $400 million in revenue on day one," berättar Riccitiello under Ad Age Conference i New York.

"There will be a couple of hundred million dollars of marketing against these two products going head to head. Similar designs - we think we've got the better product - it's going to be a blast."

Call of Duty är favorittippad rent försäljningsmässigt, men EA tror ändå på en episk fight:

"This game is designed to take that game down. If you're looking for a battle of the titans - Red Sox vs Yankees... Microsoft or Google - and what the tip-off point is for this holiday season, this is it.

Vilket spel tycker ni är mest intressant?

Battlefield 3

Relaterade texter

Battlefield 3 (konsol)Score

Battlefield 3 (konsol)

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Efter att ha charmats av Dice krigsföring i PC-versionen av Battlefield 3 har nu turen kommit till konsolerna. Jonas Mäki har testat om det fortfarande lika roligt...

Battlefield 3Score

Battlefield 3

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Efter sex långa år är det äntligen dags för Battlefield 3. Vi har klarat kampanjen, spelat co-op och bedrivit krig online för att ta reda på om Call of Dutys dagar är räknade...



Loading next content