Svenska
Gamereactor
nyheter

Nintendo inte längre ett av världens 100 bästa varumärken

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Branschanalytikerna Interbrand har i vanlig ordning undersökt, granskat och analyserat företagsvärlden och listat vad de anser vara världens 100 mest värdefulla varumärken. För första gången sedan 2001 har Nintendo inte hamnat på listan, alls. Detta medan exempelvis Sony hamnat på plats 58. Orsaken till detta stavas Nintendos oförmåga att anpassa sig till förändringar i spelvärlden samt förändringarna som sker i spelköparnas liv. Föga förvånande ligger Apple på en välförtjänt förstaplats som världens mest värdefulla varumärke.

(1) Apple
(2) Google
(3) Coca-Cola
(4) Microsoft
(5) IBM
(6) Toyota
(7) Samsung
(8) GE
(9) McDonalds
(10) Amazon
(11) BMW
(12) Mercedes
(13) Disney
(14) Intel
(15) Cisco
(16) Oracle
(17) Nike
(18) HP
(19) Honda
(20) Louis Vuitton

Interbrand's list aims to identify the 100 most valuable global brands by looking at a number of factors, including:
• The financial performance of the branded products and services
• The role the brand plays in influencing customer choice
• The strength the brand has to command a premium price or secure earnings for the company

Nintendo inte längre ett av världens 100 bästa varumärken


Loading next content