Svenska
Gamereactor
nyheter
Super Mario 3D Land

"Mario-spel har glömt sitt påbrå"

3D har inneburit vissa problem

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Super Mario-spel på sistone har glömt bort vad spelserien egentligen handlar om. Det tycker i alla fall Yoshiaki Koizumi, som tidigare jobbat med Super Mario Sunshine och Super Mario Galaxy och som nu jobbar på Super Mario 3DS.

"I feel like the core experience is something that we may have started to get away from a little bit when we first started presenting games in 3D like in Super Mario 64," berättar Koizumi för Gamespot. "The idea in those games is that you walk around in those environments and give the players a lot of opportunity to explore."

"But the real basics of the Super Mario series is that players have to get to the goal of a level without dying. You have short levels with a very quick tempo, and it should be a very thrilling experience.

Koizumi lovar dock att kommande Super Mario 3DS ska ta tillbaka Mario till rötterna, och ha kortare banor på runt tre minuter, vilket ska vara mer "äkta Mario" än tidigare.

Super Mario 3D Land

Relaterade texter

Super Mario 3D LandScore

Super Mario 3D Land

RECENSION. Skrivet av Oskar Nyström

När Nintendo utannonserade Super Mario 3D Land lovade de att det här skulle bli spelet som visar vad konsolen går för. Oskar har stampat på fler Goombas än han kan räkna till...

7
6 miljoner 3DS i Nordamerika

6 miljoner 3DS i Nordamerika

NYHET. Skrivet av Jonas Elfving

Nintendo har berättat att nästan 6 miljoner Nintendo 3DS har sålts i USA. I samband med denna kunggörelse har man även visat upp en ny 3DS-bundle i färgen "flame red"...



Loading next content