Svenska
Gamereactor
nyheter
The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D

Miyamoto: stäng av 3D om ni vill

3DS paradfunktion inte alltid optimal

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det är "helt acceptabelt" att stänga av 3D-funktionen på sin Nintendo 3DS i vissa delar av spel, tycker Nintendos Shigeru Miyamoto. Detta berättade Shiggan på en gruppintervju på E3, rapporterar Kotaku. Vissa moment funkar bättre med stereoskopisk 3D, andra inte.

"I think it's fair for people to say, 'Oh yeah, for this section of the game, I'm just going to turn the 3D depth slider off.' And, in other parts of the game, they may want to turn it on. I think that's a perfectly acceptable way to play the games," berättar Miyamoto.

I det nysläppta The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D, till exempel, kan mellansekvenser vara ett tillfälle där du vill dra upp 3D-funktionen till max:

"For a game like Ocarina of Time, in particular, if you know a cinema scene is coming up, please, definitely pop that thumb up there and quickly slide that 3D depth slider to max. It will look great," lovar Miyamoto.

Spelar du 3DS med 3D-funktionen på eller av eller både och? När slår du på den och när stänger du av den?

The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D

Relaterade texter



Loading next content