Svenska
Gamereactor
nyheter
The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D

Ocarina of Time behöll buggar

Zeldas 3D-version är trogen originalet

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

En aspekt i spelskapande som klyver oss spelare i två läger är när utvecklare, med flit, programmerar in imperfektioner i sina spel med intentionen att skapa en genuin upplevelse.

Ett bra exempel är Mega Man 9. Spelet släpptes 2008 som direkt uppföljare till Mega Man 2 med release-datum 1988. 20 år tidigare. Capcom såg till att upplevelsen kändes äkta genom att behålla 80-talets alla brister även i nyversionen.

Även Nintendo ville kittla oss på nostalginerven och valde därför att behålla originalets buggar inför The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D. Kotaku skriver:

"As programmers, we wanted to get rid of bugs," Grezzo's Shun Moriya said in the latest Iwata Asks roundtable discussion with the Nintendo president, "But the staff members who had played the old game said the bugs were fun!

"It wouldn't be fun if your friends couldn't say, 'Do you know about this?' So we left them in if they didn't cause any trouble and were beneficial," Moriya added.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D

Vad tycker du? Ska spelföretag bry sig om nostalgivärdet i spel eller är det fritt fram att köra över gamla klenoder från förr?

Relaterade texter



Loading next content