Svenska
Gamereactor
nyheter
L.A. Noire

Varför så pressat L.A. Noire-team?

Teamets boss ger svar på kritiken

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Vi rapporterade förra veckan om att Team Bondi som utvecklade L.A. Noire kan ha haft rätt ohälsosamma arbetsförhållande. Det ryktades om att ungefär 130 anställda fått hoppa av teamet på grund av det hela och sedan inte fått något omnämnande i eftertexterna av spelet.

Nu har Brendan McNamara, som är chef över teamet, uttalat sig om kritiken till IGN. Han försöker egentligen inte hitta några bortförklaringar till anklagelserna utan menar helt enkelt att de anställda får leta sig till en annan bransch om de vill ha ett "nio till fem"-jobb. Arbetstiderna försvarar han sedan genom att påpeka att han själv arbetat lika långa arbetspass som övriga anställda.

En av de tidigare anställda har berättat att utlovade bonusar för övertid uteblivet, men det förklarar McNamara med att han minsann inte fått betalt för sådan under 20 års tid. Ytterligare en före detta anställd har beskrivit sin gamla chef som den argaste människan han någonsin träffat, men det handlar enligt McNamara om att han helt enkelt är en passionerad spelskapare.

L.A. Noire
Team Bondi-grundaren Brendan McNamara

Relaterade texter

L.A. Noire: Complete EditionScore

L.A. Noire: Complete Edition

RECENSION. Skrivet av Oskar Nyström

PC-versionen må vara sen till kalaset, men den har å andra sidan tagit med sig extra godsaker. Oskar förklarar varför Team Bondi-mästerverket L.A. Noire gör sig allra bäst på PC...



Loading next content