Duke Nukem Forever hade sina ljuspunkter. De var sannerligen inte särskilt många, dock, men spelet belönades med betyget 5/10 här på Gamereactor. Mediokert, med andra ord. Enligt oss.
Gearbox-medarbetarna Randy Pitchford och Brian Martel håller inte med. Och de är båda lika bittra som förbannade över det låga Metacritic-snitt som Duke Nukem Forever kammade hem (49/100).
Som vanligt när det gäller utvecklare som själva anser att deras egen produkt borde fått högre betyg, skyller Gearbox-killarna på att vi spelkritiker är arga under tiden vi spelar och skriver våra recensioner.
"We wish the reviews were a little less caustic. We're not quite sure where some of the anger came from."
Brian Martel fortsätter med att förklara att det mest troligt också handlade om att flertalet speltidningar helt enkelt inte vare vana vid speltypen, eller din inriktning som Forever hade.
"It was what it was meant to be, which is a more old-school style game in what is today's technology."
Pitchford fortsätter och slänger ur sig en kommentar som är i märkligaste laget.
"We know the game's great. Any journalist that decides to try to go to lowball it is gonna be held accountable by the readers. The last time I had a really solid experience like this was Half-Life 2."
Gearbox borde kolla upp innebörden av ordet "hybris" på Wikipedia...