Svenska
Gamereactor
nyheter
Metal Gear Rising: Revengeance

Metal Gear Rising var nedlagt

Kojima om varför Platinum tog över

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Via ett antal Twitter-inlägg, översatta av Andriasang låter Hideo Kojima berätta om varför Platinum Games tog över utvecklingen av Metal Gear Rising: Revengeance. Det visar sig att ryktena om spelets nedläggning faktiskt var sanna och att Kojima bestämt sig för att stoppa utvecklingen. Kojima ansåg att utvecklingen hade stagnerat, att spelet var tråkigt och att spelsystemet kändes för komplicerat.

Platinum Games erbjöd sig att ta över utvecklingen och Kojima enda krav var att Rising skulle rulla i 60 bilder per sekund (Rising hade en skärmuppdatering på 30 bilder/sekund). Däremot har man tagit bort "Solid" i titeln för att visa att det inte längre är en del av Metal Gear Solid-serien (duh!).

Metal Gear Rising: Revengeance

Relaterade texter

Metal Gear Rising: RevengeanceScore

Metal Gear Rising: Revengeance

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Flera producenter och förseningar senare har det äntligen blivit dags att släppa Revengeance där Raiden gör storstilad comeback som cyberninja med kromat skrev. Jonas Mäki har recenserat



Loading next content