Den stängda betan för kommande actionrökaren The Divison har hållit igång ett tag och rapporter om prestanda, spelbarhet och upplägg börjar poppa upp lite varstans över det berömda nätet. En av dessa rapporter kommer från de skarpögda tekniknördarna borta hos Digital Foundry via Eurogamer som tyckte sig uppleva en visuell skillnad mellan Xbox One-versionen och den konkurrerande Playstation 4-varianten. De tog därmed fram linjaler och förstoringsglas för att analysera avvikelserna och här är resultatet.
Enligt sidan så hade Sonys något starkare tingesten inga direkta problem att bibehålla sina 30 frames samt en upplösning på 1920x1080 medans Xbox One verkade behöva använda sig av ett litet knep för att upprätthålla samma bilduppdatering. En så kallad dynamisk upplösning tycks nämligen vara närvarande i Microsofts version av den svenska onlinepangaren, likt det vi sett i spel som Halo 5: Guardians, där pixlarna på avlägsna föremål kan förekomma som mjuka och suddiga för att fokusera kraften på upprätthålla bilduppdateringen. Den lägsta upplösningen sidan uppmätte var 1728x972 även om de poängterade att detta enbart gällde betan och att den färdiga produkten ännu kan stärkas upp.
Ska du skaffa The Divison när det släpps om månad och i sådana fall, till vilket format?