Team Bondi stod tillsammans med Rockstar bakom snutliret L.A. Noire som kammade hem finfina omdömen. Vi som spelare fick möjligheten att stirra busfrön rätt i plytet, och baserat på hårfina detaljer i deras ansiktsuttryck sedan dela ut omdömet huruvida personen drog en rövare, eller faktiskt talade sanning. Men trots succén för L.A. Noire började det gå tungt för Team Bondi rent ekonomiskt, och det som fanns kvar av studion blev under 2011 uppköpt av Kennedy Miller Mitchell.
I den vevan bekräftades deras nya projekt bli Whore of the Orient, en titel som inte helt oväntat orsakade en hel del ståhej. Anledningen till det minst sagt kraftfulla namnet var att spelet skulle utspela sig under 30-talets Shanghai, en stad som då kallades just "Whore of the Orient". Tråkigt nog har nu producenten Derek Proud i en podcast från Gamehugs berättat om hur han och några från sitt team kämpade in i det sista med att få fortsätta arbetet - dock förgäves. Att spelet inte är under utveckling något mer behöver dock inte betyda att det är helt nedlagt, men oavsett kniper det lite i magen hos oss på redaktionen då vi med hög sannolikhet aldrig kommer få uppleva härligheten som Proud beskriver på detta sätt:
"Whore of the Orient was the spiritual successor to L.A. Noire. We were going to use that tech and we were going to create a game set in the 1930s, maybe 1940s, of Shanghai. Shanghai was the only place in the world you could go to in the 1930s and 1940s if you didn't have a passport. So everybody who was running from something went to Shanghai. The whole city was run by a gangster called Big-Eared Du and it's just the most fascinating time, place and setting."
Tack Dualshockers.