Svenska
Gamereactor
nyheter
The Elder Scrolls V: Skyrim

Bethesda om Skyrim-problemen

Berättar om Playstation 3-versionen

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

En del som spelade Elder Scrolls V: Skyrim till Playstation 3 hade inga problem alls, för andra var det nästan omöjligt att komma någonstans. Enligt lösa rykten hade det att göra med stora sparfiler, men i en intervju med Kotaku förklarar Todd Howard på Bethesda problemen lite närmare.

"The way our dynamic stuff and our scripting works, it's obvious it gets in situations where it taxes the PS3. And we felt we had a lot of it under control. But for certain users it literally depends on how they play the game, varied over a hundred hours and literally what spells they use. Did they go in this building? [And so on.]", säger Howard.

Uppgifterna att det skulle ha att göra med stora sparfiler ger Howard inte mycket för: "That's the common misconception. It's literally the things you've done in what order and what's running. Some of the things are literally what spells do you have hot-keyed? Because, as you switch to them, they handle memory differently...."

Detta stämmer naturligtvis väl ihop med uppgifterna att somliga inte hade några problem alls medan Elder Scrolls V: Skyrim till Playstation 3 var direkt ospelbart för andra. Har Gamereactors läsare haft problem och är de lösta efter senaste uppdateringen?

The Elder Scrolls V: Skyrim

Relaterade texter

4
Skyrim-hästarna kan skvallra på dig

Skyrim-hästarna kan skvallra på dig

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

När du vandrar runt i Skyrims skogar utan att någon ser vad du håller på med, är det lätt att tro att det inte finns någon som kan se dig begå brott. Vare sig det handlar...



Loading next content