Som vi skrev för någon vecka sedan tycks Conan Exiles ha fått sig ett välbehövligt ansiktslyft sedan vi först såg det i rörelse juni i sitt pre-alpha-stadie (länk). Nu har Creative Director Joel Bylos och Community Manager Jens Erik Vaaler spelat in en 40 minuter lång spelstund för Conan Exiles som kommer släppas till Steam Early Access 31 januari och till Xbox One Preview till våren. Klippet hittar du här.
Under spelstunden hör vi utvecklarna redogöra för många detaljer om vad spelet kommer innehålla, och vi har listat en handfull av dessa här nedan så du kan bilda dig en uppfattning om det kommande Conan Exiles kan vara något för dig:
• Funcom kommer att överväga kompatibilitet till Xbox Scorpio för Conan Exiles.
• Spelvärlden är väldigt stor med en stabil ruga av byggnader och grottor att utforska. Riddjur kommer inte att finnas tillgängliga i början av Early Access, och flygande sådana har uteslutits helt då dessa tenderar att göra världen mindre.
• Karaktärsskapandet är (enligt utvecklarna) djupare än jämförbara titlar, exempelvis när det kommer till olika raser, religion, ursprung och röster. Dessutom kommer det finnas en rad med olika skäggstilar att välja emellan.
• Det kommer inte finnas några split screen-möjligheter
• I jämförelse med Ark: Survival Evolved sade utvecklarna detta: "Conan Exiles has a tighter focus on melee combat, a world that can be explored to find lore and stories, a religion system that allows access to magic and god avatars, a thrall system that allows you to enslave and turn your enemies into allies."
• Du kan ha din egna server med upp till 70 stycken spelare till en början i Early Access. Detaljer för detta till Xbox One är inte spikat än.
• Inga mikrotransaktioner, och inget "Pay to Win".
• Du kommer kunna bygga olika typer av murar och fällor för att försvara din by, dessutom finns möjligheten att ta hjälp av olika gudar. Andra spelare kan inte bygga för nära din stad...såvida de inte startar krig och jämnar din skapelse till marken förstås.
• Närstrider är en viktig del av Conan Exiles, och utvecklarna knegar hårt för att knåpa ihop ett spännande och utmanande upplägg.
Tack, Dualshockers.