Svenska
Gamereactor
nyheter
John Wick Chronicles

John Wick Chronicles till HTC Vive gör dig illamående

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det är en historia utöver det vanliga som berättas av Polygon, där de förklarar varför de helt enkelt inte kunnat recensera John Wick Chronicles. Det är ett HTC Vive-spel, och virtual reality kräver som bekant en oerhört följsam bilduppdatering för att det inte ska framkalla galopperande illamående.

Virtual reality kräver dock en hel del prestanda vilket tyvärr gör att man antingen får dra ner på det grafiska eller nalla av bilduppdateringen. Och just det är var som gjorts i fallet med detta spel. Om inte din dator klarar av att leverera 90 bilder per sekund låses skärmuppdateringen vid 45. Svenska utgivaren Starbreeze säger såhär:

"The reprojection system used by Valve will lock your VR frame rate to 45fps whenever your system is unable to maintain 90fps.

The trade-off is that whilst it can be juddery, its consistency is better and less nausea inducing than letting the frame rate fluctuate all over the place, and it also helps approximate head tracking movement when the system might otherwise not have time to display your movement," Listo explained. "There have been new optimization made on this system to avoid this drop too frequently, but still, if it happens too often, it will cap at 45fps."

Problemet är bara att 45 bilder per sekund kommer göra väldigt många - väldigt illamående. Dit hör den tänkte Polygon-recensenten som helt enkelt inte klarade av spelet och fick stänga av. Och det är inga små krav som ställs heller. Det rekommenderade är motsvarande processorn Intel i7-4770 med grafikkortet Nvidia Geforce GTX 980 Ti och 16 gigabyte RAM.

John Wick Chronicles
John Wick Chronicles
John Wick Chronicles

Relaterade texter



Loading next content