Svenska
Gamereactor
nyheter
Persona 5

Persona 5 gör succé i Storbritannien

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det utmärkta äventyret Persona 5 blev det första japanska rollspelet på över fyra år att nå förstaplatsen på den brittiska speltoppen (sist var det Ni no Kuni: Wrath of the White Witch från februari 2013) och knuffade ner de senaste veckornas etta Mass Effect: Andromeda. Återlanseringen av Lego City Undercover till fler format räckte till en åttonde plats, men fick faktiskt stryk av ett annat Lego-spel, nämligen Lego Worlds som klamrar sig fast som nummer tre.

Bulletstorm: Full Clip Edition hamnade långt utanför listan på plats 23 och Yo-Kai Watch 2 hade som bekant två utgåvor, där Bony Spirits gick bäst och hamnade på plats 36.

All format:
1. Persona 5 / Deep Silver (ny)
2. Ghost Recon: Wildlands / Ubisoft
3. Lego Worlds / Warner Bros
4. Grand Theft Auto V / Rockstar
5. Mass Effect: Andromeda / EA Games
6. FIFA 17 / EA Sports
7. The Legend of Zelda: Breath of the Wild / Nintendo
8. Lego City Undercover / Warner Bros (ny)
9. Call of Duty: Infinite Warfare / Activision
10. Overwatch / Blizzard

Individuella format:
1. Persona 5 / PS4 (ny)
2. Ghost Recon: Wildlands / PS4
3. The Legend of Zelda: Breath of the Wild / Switch
4. Ghost Recon: Wildlands / Xbox One
5. Horizon: Zero Dawn / PS4
6. Grand Theft Auto V / PS4
7. Mass Effect: Andromeda / PS4
8. Lego Worlds / Xbox One
9. Lego Worlds / PS4
10. Mass Effect: Andromeda / Xbox One

Persona 5

Relaterade texter

Persona 5Score

Persona 5

RECENSION. Skrivet av Mathias Holmberg

Den hyllade rollspelsserien har äntligen återvänt. Mathias berättar allt om sitt dubbelliv, som skolelev om dagarna och gentlemannatjuv om nätterna...

1
Persona 5 har sålt 3,2 miljoner exemplar

Persona 5 har sålt 3,2 miljoner exemplar

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Persona-serien startade som ett nischspel för en japansk publik, men precis som Final Fantasy och Dragon Quest har det med tiden blivit ett internationellt fenomen som...



Loading next content