Det vore en rejäl underdrift att påstå att Arkane Austins kommande re-boot av Human Head-mästerverket Prey inte delat upp Gamereactors redaktion i två läger. För det är precis vad spelet har gjort, såhär långt, efter att vi lirat igenom det 55 minuter långa demot. Det finns några av oss som verkligen gillar hur Prey känns som en förlängning av Doshonored medan andra av oss hatar såväl upplägg som den ärligt talat läskigt primitiva grafiken och de sladdrigt slöa fienderna. Arkane Austin är dock självsäkra på att spelet är polerat och de meddelar även att de är dubbelt så noggranna nu när det gäller polish av framförallt PC-versionen (Dishonored 2 till PC släpptes ju med rätt mycket problem). I en nygjord intervju med Gamespot säger XXX följande:
"This time we are, given what happened with Dishonored 2, we doubled our thoroughness in making sure that the game is going to run smoothly. At this point the game is fully ready, but that's what we've been doing for the past months--a lot of tests on different configurations and making sure it works. So we're pretty confident. You never know. But we're pretty confident. We're pretty confident. First of all, it's not like we first do the game on console and then in the end we suddenly port the game to PC. It starts on PC. That's how game development works." Länk
Vad tyckte du om Prey-demot?