Svenska
Gamereactor
nyheter
Amnesia: The Dark Descent

Frictional Games förklarar skräck

Amnesia-skaparna listar 10 punkter

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Att lyckas med skräck i spel (och övriga medier också för den delen) är inte det lättaste. Ofta blir det förutsägbart, klichétyngt eller bara fånigt.

Frictional Games vet dock hur man gör, om inte annat för deras genomläskiga Amnesia: The Dark Descent. Studions Thomas Grip har nu listat 10 saker som kan ta skräckspel till nästa nivå.

Här nämns faktorer som tempo, tvekan, storlek på spelvärldarna, med mera. Intressant läsning tycker vi:

10 sätt att göra skräckspel läskigare

Amnesia: The Dark Descent

Relaterade texter

Amnesia: The Dark DescentScore

Amnesia: The Dark Descent

RECENSION. Skrivet av Daniel Steinholtz

Mörkret trycker sig tätt inpå i slottet Brennenburg. Hjärtat pumpar, huvudet dunkar. Daniel befinner sig på gränsen till galenskap i årets läskigaste spel



Loading next content