Fable: The Journey, det helt Kinect-baserade äventyret från Lionhead, rullar vidare (om den något långsökta ordvitsen ursäktas) med ohejdad kraft bakom hästryggen.
Under en pressträff i London för en tid sedan fick Gamereactor titta närmare på spelet ytterligare och bland annat testa ett en timmes långt demo där man som spelets protagonist, Gabriel, undviker faror, duckar för projektiler och kastar magier direkt från soffan.
Bland annat berättade Lionhead att världen som Gabriel utforskar är tre gånger så stor som i de tidigare Fable-spelen. Dessutom fick vi ta del av lite mer information kring spelets berättelse. Till exempel har mycket fokus i berättandet lagts på att låta bakgrundshistorien för Theresa, en bekant Fable-karaktär, ta mer plats.
Även om man från Lionheads sida poängterade att spelet är mer en blandning av action och äventyr, och mindre rpg, kommer magier och leveling vara en stor del av spelandet. Detta då både Gabriel samt hans trogna springare kan samla erfarenhetspoäng under resans gång. Dessutom hoppas man på att hålla ditt intresse uppe i en riktigt matig kampanj, då minst tio timmars speltid utlovades. Som om inte det vore nog utnyttjar Fable: The Journey också Kinects headtracking-system för att få bättre överblick under spelets gång.
Som ni kan se på de purfärska bilderna nedan kommer Fable: The Journey också vara det snyggaste spelet i serien hittills, då Lionhead lånat Unreal-motorn från Epic i utformandet av världen och dess innevånare.
Fable: The Journey släpps om allt går enligt planerna senare i år.