Irrational Games har kommenterat den senaste tidens snack om hur folk lämnat studion under Bioshock Infinite-utvecklingen. Nu senast var det nyckelpersonerna Nate Wells (Art director) och Tim Gerritsen (director of product development) som lämnade studion. De senaste 18 månaderna har en rad andra - producenter, bandesigners, regissörer med mera - gått vidare.
"I don't think there's a single senior Bioshock team member that isn't here, which I think is amazing and a testament to their commitment to the studio," berättar Levine.
När vi ändå snackar Bioshock Infinite kan vi berätta att Irrational hade två multiplayerlägen planerade för spelet, men beslöt sig för att slopa dem. Detta enligt Kotaku.
I ett av de kasserade flerspelarlägena skulle krympta spelare få ge sig på en tower defence-liknande utmaning inuti en gammal arkadmaskin. I det andra, kallat "Spec-Ops", skulle fyra spelare få co-op:a sig genom kampanjen.
"As I've always said we are experimenting with things, and only if they are good enough will we put them in the game," berättar creative director Ken Levine.