Svenska
Gamereactor
nyheter
Assassin's Creed III

"Ett av de sista riktiga storspelen"

Ubisoft om Assassin's Creed III

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

I senaste numret av Edge kan vi läsa en intervju med Alex Hutchinson, creative director för Assassin's Creed III. Han berättar att han ser spelet som en en av de sista stora trippel-A-titlarna med verkliga mastodontproduktionsvärden och utvecklingsteam på över 600 personer.

"We're the last of the dinosaurs. We're still the monster triple-A game with very large teams [and] multiple studios helping out on different bits. There are fewer and fewer of these games being made", säger Hutchinson.

"We really felt like this was a rare opportunity We had an experienced team, who had worked on the franchise for a while; we had the full backing of Ubisoft to make something huge; we had almost three years to do it, which is a rarity these days; the tech and the hardware platforms were both mature, which allowed us to start running instead of building base features; and the installed user base for all platforms is massive., fortsätter han sitt resonemang.

Han avslutar: "Many of these factors are about to change, by choice of circumstance, so a lot of us truly believed this was a once in a career opportunity."

Håller de verkliga mastodontspelen på att dö ut, och vad tycker du som spelare om detta?

Assassin's Creed III
En dinosaurie, enligt Ubisoft.

Relaterade texter

Assassin's Creed IIIScore

Assassin's Creed III

RECENSION. Skrivet av Jonas Elfving

Hett efterlängtade Assassin's Creed III har anlänt och nu spelar vi i 1700-talets Nordamerika som hämndlystne Connor...

0
GR Live: Vi spelar Assassin's Creed III

GR Live: Vi spelar Assassin's Creed III

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Tiden är mogen för vår tredje Assassin's Creed-special på Gamereactor Live, och idag har turen kommit till Assassin's Creed III. Vi har generöst med priser att dela ut...



Loading next content