Svenska
Gamereactor
nyheter
Bioshock Infinite

Ken Levine om Bioshock-omslaget

Förklarar den generiska designen

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

När omslagsbilden för Bioshock Infinite visades upp var det många fans som blev besvikna över det generiska motivet (bister man med vapen). Nu har spelets creative director Ken Levine förklarat för Wired hur man resonerade kring saken.

Inte oväntat tycks det vara en ekonomisk fråga, och ett försök att nå ut till så många som möjligt.

"We went and did a tour... around to a bunch of, like, frathouses and places like that. And we said, so, have you guys heard of Bioshock? Not a single one of them had heard of it."

"I wanted the uninformed, the person who doesn't read IGN, to pick up the box and say, okay, this looks kind of cool, let me turn it over. Oh, a flying city. Look at this girl, Elizabeth on the back. Look at that creature. And start to read about it, start to think about it."

"For the people who aren't informed, that's who the box art is for."

Bioshock Infinite
Vad tycker ni om omslaget?

Relaterade texter

Bioshock Infinite: Burial at Sea - Episode 2Score

Bioshock Infinite: Burial at Sea - Episode 2

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Utvecklaren Irrational håller som bäst på att lägga ner och den avslutande delen av Burial at Sea blir deras sista bidrag till spelvärlden. Jonas har tagit reda på om de avslutar Bioshock-sagan på ett bra sätt...

Bioshock Infinite: Burial at SeaScore

Bioshock Infinite: Burial at Sea

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Irrational Games tar oss återigen med under ytan, ned till Rapture för kusliga noir-äventyr på havets botten. Jonas Mäki har recenserat Burial at Sea...

Gamereactors tior: Bioshock Infinite

Gamereactors tior: Bioshock Infinite

ARTIKEL. Skrivet av Jonas Mäki

Så har det blivit dags att grotta ner sig i arkiven igen för att kolla in spelen som fått vårt allra högsta betyg. Denna gång Ken Levines mästerverk Bioshock Infinite...



Loading next content