Svenska
Gamereactor
nyheter
Dark Souls II

Nya detaljer om Dark Souls II

Fordon och bättre stridssystem väntar

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Detaljer om Dark Souls II har nu nått spelare världen över tack vare de som läst det kommande numret av Edge. I en längre förtitt berättas om de nya funktionerna i From Softwares uppföljare.

Dark Souls II, som varit under utveckling sedan september 2011, ska till exempel se riktigt snyggt och realistiskt ut, och har jämförts med Watch Dogs och Star Wars 1313. Spelvärlden ska bli ungefär lika stor som den i föregångaren.

Tomohiro Shibuya, kreativt ansvarig för spelet, berättar att "konceptet med, och förekomsten av tid" ska vara en stor del av Dark Souls II. Tidigare inslag som varit komplicerade ska förenklas:

"I personally feel the covenant system was something that was difficult to fully absorb and experience in Dark Souls. I intend to make it more accessible to players. And that's not just with the covenant system, but with a lot of other aspects that I felt were difficult to adapt to," säger Sibuya.

Vi kan också vänta oss fordon i Dark Souls II:

"We want to constantly think of something new that hasn't been tried before, so that's where that idea of the chariot came up. Being in a ship or boat is definitely something we are considering but being able to control one is not in the works."

Dark Souls II

Relaterade texter

Dark Souls IIScore

Dark Souls II

RECENSION. Skrivet av Johannes Leander

De senaste två veckorna har varit en mardröm för Johannes. Han har dött, gråtit och återuppstått ett otal gånger under From Softwares regi, utan att för den delen någonsin tröttna...

4
Kolla in dessa Dark Souls-ringar

Kolla in dessa Dark Souls-ringar

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Om du är ett fan av Dark Souls, är du såklart välbekant med föremålen du hittar i äventyren (eftersom de är en nödvändighet för att slippa dö så ofta). Inom kort kommer...

5
Efterlängtad patch till Dark Souls II: Scholar of the First Sin

Efterlängtad patch till Dark Souls II: Scholar of the First Sin

NYHET. Skrivet av Carl Brännström

Dark Souls II har sedan PC-releasen förra året dragits med en störande bugg som gör att vapnen i spelet slits snabbare än vad som är avsett. Anledningen: Slitaget är kopplat till bilduppdateringen. Till Playstation 3 och Xbox 360 fungerade det, men i och med den högre bilduppdateringen i PC-versionen slets vapnen dubbelt så snabbt. Samma bugg är kvar i Dark Souls II: Scholar of the First Sin till...



Loading next content