Detaljer om Dark Souls II har nu nått spelare världen över tack vare de som läst det kommande numret av Edge. I en längre förtitt berättas om de nya funktionerna i From Softwares uppföljare.
Dark Souls II, som varit under utveckling sedan september 2011, ska till exempel se riktigt snyggt och realistiskt ut, och har jämförts med Watch Dogs och Star Wars 1313. Spelvärlden ska bli ungefär lika stor som den i föregångaren.
Tomohiro Shibuya, kreativt ansvarig för spelet, berättar att "konceptet med, och förekomsten av tid" ska vara en stor del av Dark Souls II. Tidigare inslag som varit komplicerade ska förenklas:
"I personally feel the covenant system was something that was difficult to fully absorb and experience in Dark Souls. I intend to make it more accessible to players. And that's not just with the covenant system, but with a lot of other aspects that I felt were difficult to adapt to," säger Sibuya.
Vi kan också vänta oss fordon i Dark Souls II:
"We want to constantly think of something new that hasn't been tried before, so that's where that idea of the chariot came up. Being in a ship or boat is definitely something we are considering but being able to control one is not in the works."