Svenska
Gamereactor
nyheter
Guild Wars 2

Guild Wars 2 inför 2013

ArenaNet satsar stort i år

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Som tidigare rapporterat idag har Guild Wars 2 sålt i över 3 miljoner exemplar enligt spelets officiella hemsida. Med detta passar ArenaNet:s Game Director Colin Johanson på att utannonsera vad 2013 har att erbjuda för det hyllade onlinerollspelet:

"Community and player relationships are key components to what makes Guild Wars 2 tick, and will be a massive part of the game as we evolve it further," menar Johanson och fortsätter; "In order to continue to build on the pillars of Guild Wars 2, our focus for the game needs to be on these concepts of building up community and events."

Vidare utvecklar han sina tankar kring Halloween- och jul-evenemangen. Tankar som skvallrar om att han inte är helt nöjd ännu, men att utvecklingslaget har lärt sig otroligt mycket från detta.

"Our Wintersday event was an example of applying a lot of the lessons learned from the earlier events to ensure we create content that is inclusive, community driven, and most importantly fun. From Wintersday, we discovered still more areas we can improve for future world events to make them even more exciting."

Krut kommer däremot inte bara att läggas på nya events. Istället vill man titta tillbaka på den existerande världen och göra den bättre för såväl nya som etablerade spelare.

"To complement this concept of regular world events with strong stories and themes, we also need to build on and strengthen our existing open world and its persistent content. The more persistent events we can provide in a specific area, the less often each of the events in that area needs to occur, which in turn adds to the sense of an ever-evolving open world."

Det ska med andra ord bli belönande att besöka platser som tidigare upplevts som "utspelade". Om detta görs på rätt sätt skulle man därmed kunna lösa ett av de svåraste problemen i onlinerollspelsgenren idag; nämligen att den spelbara världen tycks bli mindre och mindre ju mer man spelar.

"This means we need to give reasons for players at all levels to explore these areas, to reward them for their time, and to encourage them to play in locations where they will run into each other and experience the community-driven features that make Guild Wars 2 shine. Before we expand our world more, we need to make sure our existing world is as strong as possible, and that it gives reasons for people at all levels to go back and play and explore in the entire game."

Slutligen tar Johanson upp en rad konkreta exempel på hur achievments, PvP och guilds ska förändras under året, och vi rekommenderar den nyfikne att läsa inlägget sin helhet.

Guild Wars 2
Jul-eventet var lärorikt, tycker ArenaNet. I fortsättning ska spelare få mer av den här varan.

Relaterade texter

Guild Wars 2Score

Guild Wars 2

RECENSION. Skrivet av Oskar Nyström

Redaktionens fanatiska onlinerollspelare Oskar Nyström har testat grundligt och vet nu precis vad Tyria har att bjuda på

0
Rapport: Guild Wars 3 har fått grönt ljus

Rapport: Guild Wars 3 har fått grönt ljus

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Guild Wars 2 släpptes redan 2012, och även om detta onlinerollspel fått mycket innehåll sedan dess, har fansen undrat när eller till och med om Guild Wars 3 någonsin...



Loading next content