Svenska
Gamereactor
nyheter
Bioshock Infinite

Religiöst innehåll slopat i Bioshock

Ken Levine ville inte uppröra någon

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

En del innehåll av religiös natur togs bort/ändrades under utvecklingen av kommande Bioshock Infinite, berättar Irrational Games Ken Levine för Official Playstation Magazine. Exakt vad som ändrades är oklart, men i samma veva ska Levine ha nämnt en scen där huvudpersonen döps innan han får tillgång till spelets stad Columbia.

"One of the characters in the game was highly altered based upon some very interesting conversations I had with people on the team who came from a very religious background, and I was able to understand they were kind of upset about something."

Ken Levine menar att storyn i Bioshock Infinite inte förändrats på grund av detta, utan att det bara handlar om en liten förändring. Levine ska ha sagt följande till sitt team:

"I'm not going to change anything to get your approval, but I think I understand what you're saying and I think I can do something that's going to make the story better, based on what you said."

Bioshock Infinite

Relaterade texter

Bioshock Infinite: Burial at Sea - Episode 2Score

Bioshock Infinite: Burial at Sea - Episode 2

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Utvecklaren Irrational håller som bäst på att lägga ner och den avslutande delen av Burial at Sea blir deras sista bidrag till spelvärlden. Jonas har tagit reda på om de avslutar Bioshock-sagan på ett bra sätt...

Bioshock Infinite: Burial at SeaScore

Bioshock Infinite: Burial at Sea

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Irrational Games tar oss återigen med under ytan, ned till Rapture för kusliga noir-äventyr på havets botten. Jonas Mäki har recenserat Burial at Sea...

Gamereactors tior: Bioshock Infinite

Gamereactors tior: Bioshock Infinite

ARTIKEL. Skrivet av Jonas Mäki

Så har det blivit dags att grotta ner sig i arkiven igen för att kolla in spelen som fått vårt allra högsta betyg. Denna gång Ken Levines mästerverk Bioshock Infinite...



Loading next content