Sortering: Senaste / Mest diskuterat / Högsta poäng / Populära användare / Mest recenserade spel

Kommentarer: -

Bloggar

Sortering: Senaste / Mest diskuterat / Populära användare
    • marcel
    • Skrivet av marcel den 28 mars 2024 kl 00:05
    • Sim racing bygget - del 6. Äntligen...

• …så är jag i gång. Det var en händelse full dag idag där först de två paketen från Amazon dök upp, och i dem låg det tre stycken 27” 1440 skärmar från AOC och i det andra paketet, tre stycken skärmfästen. Jag har också haft en idé om att det ska gå en sladd från riggen, allt annat ska kopplas in på riggen, inklusive datorn, så på väg hem från jobbet så plockade jag upp ett par konsoler och ett hyllplan. Jag svängde även förbi och skaffade mig två displayport kablar då jag bara hade en ledig hemma. Väl hemma var det sen bara att skruva fast allting, samt försöka ställa in sidoskärmarna så bra som möjligt med typ ögonmått. Skärminställningen är okej, det kommer behöva pillas med, kanske även köpa andra justerbara fästen som jag fick tips om i förra bloggen. Skärmarna linear upp ganska bra, men de är inte helt i nivå med varandra, jag skulle säga att de är 95% där. Det går alldeles utmärkt att köra i riggen, och när man väl kör så tänker man inte alls på att de inte är perfekta, men för min egen OCDs skull så ska de såklart sitta perfekt innan jag är nöjd.
    • C-Virus90
    • Skrivet av C-Virus90 den 27 mars 2024 kl 10:59
    • CGI vs Praktiska effekter?

• I dagens blogginlägg tänkte jag kort beröra ämnet effekter i filmer... Vilken typ av effekter föredrar ni? För egen del kan jag självfallet uppskatta CGI i film, speciellt när det kommer till aspekter som annars kan vara svåra att få till med praktiska effekter. Men jag föredrar praktisk effekter varje dag i veckan... De filmer som ofta landar i en tidlös bubbla och som kan ses om och om igen använder ofta praktiska effekter.
    • Magister Tuomo
    • Skrivet av Magister Tuomo den 27 mars 2024 kl 08:39
    • Udda spelminnen

• Har följt Big Bubbens och Världens Bästa Bloggares resa med "Ett enda spel". Har fått ta del av många spelminnen här och det har fått mig att fundera över alla spel jag har spelat sedan 1988 när jag officiellt blev en som spelar.

Grupper

Sortering: Senaste / Flest medlemmar / Senaste veckans aktivitet