Gamereactor International Svenska / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português

RECENSION

FABLE III: UNDERSTONE QUEST PACK

Återvänd till Albion och undersök en hemlig by, snurra på Olyckohjulet och skjut måltavlor på löpande band i Understone Quest Pack

När drottningen av Albion inte letar böcker, spänner sig för demondörrar eller svär åt trädgårdstomtar finns det andra, mer jordnära, saker för henne att sysselsätta sig med. Som att hjälpa en fabriksägare att bli av med det spöke som jämrar sig i rören inuti den lortiga byggnaden.

Den första Fable III-expansionen Understone Quest Pack är en trio av små uppdrag som ska göra vår vistelse i Albion lite längre och lite angenämare. I det huvudsakliga uppdraget, The Voice, får regenten i uppdrag att driva ut en vålnad som gör det svårt för en fabriksägare att få arbetskraft. Din regent letar sig ner till den mystiska byn Understone, där spöket visar sig vara dött och begravet sedan länge.

The Voice är själva huvuduppdraget, men är ett kort sådant. Faktur är att det tar i runda slängar 45 minuter att klara av. I sann Lionhead-anda är uppdraget strösslat med humor, och byn Understone verkar vara Lionheads svar på undervattensstaden Rapture. Hårt arbete belönas, alla utomstående är pesten själv, på ovansidan finns inget att hämta och det finns till och med en Big Daddy-klon i superkämpen Colin. Visst är det lite småroligt när Lionhead är på ett skojfriskt humör drar till med en så uppenbar homage, men dessvärre tar det långt ifrån länge att undersöka Understone och dess hemlighet.

Tur är väl det att ytterligare två uppdrag finns att leka sig igenom, för lek är vad som står på schemat. Vad sägs att åter göra ett besök i Reavers dekadenta herrgård för en session tillsammans med Olyckohjulet? Snurra hjulet, möt din motståndare ta dig levande ur striden lyder de enkla reglerna. Om du lyckas överleva och klättra högst upp på dandyns poängbräde, vilket är en lätt uppgift med en drottning som kan det där med att hantera en klinga, väntar en ganska trevlig belöning.

Med ett koncept som i princip är en karbonkopia av skjutbanan i Fable II, bjuder uppdraget Mercenary Shooting Range på en krutdoftande upplevelse. Legoknektarnas fort har blivit en turistupplevelse och ger dig en chans att visa hur vass du är med ditt avtryckarfinger. Du skjuter måltavlor och blir belönad därefter med vapen eller guild seals beroende på hur pass bra du gör ifrån dig.

Nu är Fable III: Understone Quest Pack ett inte en speciellt dyr nedladdning med sina 400 Microsoftpoäng, men nog hade jag önskat mig lite mer innehåll för pengarna. Nya fiender, längre speltid och någon överraskning eller två hade gjort mycket för detta skrala extramaterial. Uppdragstrojkan tar ju inte lång tid att klara av och även om det finns lite belöningar att kamma hem åt din regent, känns Fable III: Understone Quest Pack som ett onödigt tidsfördriv.

Fable IIIFable IIIFable IIIFable III
5 / 10
+