We are LIVE Streaming

Titanfall - Xbox 360

Gamereactor International Svenska / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português
Logga in medlem






Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
FacebookFacebook
RECENSION

TRINE 2

Trine 2 är tillbaka i magisk miljö. Vår omaka trio ska återigen ge trolltyg spö. Plattformshoppande, svärdfäktande och simsalabim. Juletid och sagolika ting får Daniel att recensera på rim


En gång för länge sedan, i ett land långt, långt bort, fanns det en trollkarl, en riddare och en tjuv. Riddaren var fet, trollkarlen harig och tjuven kvinnligt ljuv. Mat, dryck och svärdkonst var riddarens kall. Trollkarlen kunde frammana objekt genom magi, bland annat lådor enligt kvadratisk mall. Tjuven, ja hon sköt pil med båge, svingade sig smidigt mellan avsatser och kunde försvinna i tomma intet med en knall.

En omaka trio, må så vara, men tillsammans var de tvungna att arbeta för att äventyret klara.

Det första som slog var den sagolika grafiken. Inte en enda bildruta lämnade mig besviken. Lummiga skogar, mysiga grottor och medeltida städer. En fantasi, en dröm, ett paradis - om det inte vore för goblinerna och deras ihärdiga räder.

Trine 2
Tyst som natten, smidig som katten.

Oknytt, fällor och faror väntade alltså våra protagonister. Historian i övrigt var inte något speciellt, ganska mysig, men ändå lite trister.

Riddarens mod kom främst till pass vid strid. Tjuvens änterhake gjorde nytta när plattformshoppande tog vid. Trollkarlen löste många pussel genom att manipulera fysiken. Det var den grundläggande taktiken. Banorna kunde dock tacklas på olika sätt. Så länge man tog sig i mål, var ju alla lika rätt.

Allt eftersom fick man uppgradera gängets förmågor. Att kunna kasta sin stridshammare som en projektil visade sig effektivt mot gröna odågor. Jag har även träffat sniglar, ormar och paddor i jätteformat. Ganska bisarrt, i sagornas värld dock så självklart.

BETA +