Gamereactor International Svenska / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português

RECENSION

DUKE NUKEM FOREVER - THE DOCTOR WHO CLONED ME

Oavsett om du är redo eller ej så är Duke Nukem tillbaka. Mathias har slaktat utomjordingar och räddat brudar i denna fortsättning på Duke Nukem Forever...

Inte ens 14 långa år av utvecklingsproblem och pengabråk kunde stoppa spelindustrins mest ökända evighetsprojekt från att till sist se dagens ljus. Men att säga att Duke Nukem Forever inte levde upp till förväntningarna vi en gång hade vore en underdrift. Hertigens återkomst sågades för sina många tekniska brister och sitt uråldriga upplägg, men spelet bjöd även på en del übermaskulin charm som kunde få oss att förbise många av problemen. Gearbox och Triptych Games hoppas att vi av den anledningen är villiga att ge Duke ännu en chans, då de nu förlänger spelupplevelsen med den nedladdningsbara expansionen The Doctor Who Cloned Me.

Den nya minikampanjen bidrar med tre timmars speltid som tar vid där Duke Nukem Forever slutade. Den här gången måste Duke ta sig an en mindre armé av Duke-kloner som tagit över det mytomspunna Area 51 i Nevadaöknen. Det är dock bara början, för precis när man tror att dagen är räddad väntar ett par överraskande kapitel. Upplägget har helt klart stor komisk potential, och även om humorn ofta ligger på en nivå lika låg som tidigare så lyckas manuset göra en rad roliga och smarta referenser som inte känns lika föråldrade som de i Duke Nukem Forever gjorde.

Duke Nukem Forever
Låt inte bilden lura dig. Duke Nukem Forever är precis lika fult som det var för ett halvår sedan, med kass ljussättning och många lågupplösta texturer som inte platsar i ett spel från 2011.
BETA +