Gamereactor International Svenska / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português

RECENSION

SAINTS ROW: THE THIRD - GANGSTAS IN SPACE

När heta utomjordingar hotar vår planets framtid finns det endast ett kriminellt gatugäng som kan rädda oss: Third Street Saints. Mathias har spelat igenom den nya expansionen till Saints Row: The Third

Likt en ohejdbar projektil flyger min sportbil in i militärbasens vägspärr. Jag har sekunderna före kastat mig ut ur fordonet och rullar nu längst marken. När jag kommer upp på fötterna igen börjar skjuta vilt omkring mig, och den mindre armé som står mellan mig och mitt mål öppnar besvarar med retureld. Kulorna viner förbi mitt huvud och det piper i öronen av alla explosioner. Välkommen tillbaka till helvetet. Välkommen tillbaka till Steelport.

När jag väl kommer upp till helikopterplattan skjuter jag ner en sista grupp soldater och räddar den supersexiga rymdbruden. Precis när vi ska fly platsen tillsammans besannas dock min värsta mardröm. De är här. Jag talar såklart om resten av hennes utomjordiska ras, som kommer farandes genom skyn med sin skräckinjagande rymdflotta. "Cut!", skriker plötsligt den excentriske regissören i min öronsnäcka. Explosionerna upphör och alla lägger ner sina vapen.

Saints Row: The Third
Kommer snart till en biograf nära dig. Kan vi hoppas på några Oscarsstatyetter och ett högt betyg från Ranta?

Det krävs en omtagning, men den här gången ska det vara tyngre vapen, mycket mer sprängmedel, ett par pansarvagnar och självklart ett frifall från en helikopter också. Ljus, kamera och tagning! Jag befinner mig på filminspelningen av Gangstas in Space, en efterlängtad actionrökare med Hollywoods högsta budget, baserad på mitt liv som ledare över Third Street Saints. Löst baserad, åtminstone.

BETA +